středa 9. listopadu 2016

ZAČNU S DIETOU, ALE AŽ..


Popravdě – kolikrát jste si už řekli, že začnete s dietou, cvičením, zdravým jídlem, budováním lepšího já atd., ALE AŽ od zítra, od pondělí, po oslavě, 22.2., 6.6., 3.3., 1.1., 1.2., 1.3…a nejlépe od pondělí 1.1.? Kolik z Vás si dalo novoroční předsevzetí? Kolik z Vás si je dává každý měsíc? Kolikrát jste si řekli – dneska si ještě užiju čokolády, party, lenošení, zmrzliny, řízku, burgeru, nic nedělání apod. a pak začnu?
JÁ MILIONKRÁT!

Jsem obří mlsná huba, strašně ráda jím a někdy se mi to prostě vymkne z rukou. A co si budeme povídat, s narvaným pupkem burgerem, koláčem, chipsama a 300g čokoládou se vám už pak moc cvičit nechce (a je jedno, jak moc pohyb milujete, když se přežerete jako prase, prostě se ve většině případů hýbat nebudete, bude to fyzicky i psychicky nemožné). A někdy se mi to vymklo i na několik týdnů, takže jsem pořád „začínala od znova“ a ty začátky často odkládala.

JENŽE TO VĚČNÉ ODKLÁDÁNÍ MĚ NIKDY NEPŘIVEDLO K NIČEMU DOBRÉMU. Ba naopak, čím víc jsem odkládala, tím méně se mi chtělo začít a tím víc jsem vypadala a cítila se hůř a čím větší depka, tím větší potřeba jíst a zase odkládání. Pořád jsem všechno dělala na 100%, takže jsem buď střídala brutální přežíračky a nicnedělání a následně tvrdé téměř každodenní tréningy (i doufázové) a 100% clean eat.

Co si budeme povídat, EXTRÉMY NEJSOU DOBRÝ – v žádném případě. Takže jsem se věčně točila v kruhu a odkládala a čekala na „vhodnou příležitost“, správný datum (abych si ten začátek lepšího já dobře zapamatovala ), až se budu cítit připravená, až se přejím tak, že mi přestane chutnat čokoláda (ježiši, já byla naivní ) atd.
Proč extrémy nejsou dobrý a jaké následky u mě měly, o tom se rozepíšu v některé z dalších elaborátů. 


Teď už ale k tomu, PROČ PŘESTAT ODKLÁDAT:
• Ani od 1., pondělí, zítřka, prostě nikdy nebude ten začátek snazší.
• Čím déle budete odkládat, tím déle budete vypadat a cítit se špatně.
• Čím více budete odkládat, tím méně si budete věřit, že někdy začnete.
• Čím dříve začnete, tím dříve budete svým lepší já.
• Čím dříve začnete, tím dříve se „to“ stane součástí vašeho života.
• Čím dříve začnete, tím dříve nastane ta změna, pro kterou jste to dělali.
• Čím dříve začnete, tím dříve přijde ten pocit radosti, zadostiučinění, sebedůvěry. 


Začátky budou stejně těžké za hodinu, zítra i za týden. Odkládání Vám nepomůže.
Uvědomte si, proč vlastně chcete s tou dietou (zdravým jídlem, pohybem atd.) začít. Pravděpodobně se necítíte ve svém těle dobře. A to chcete tenhle pocit dobrovolně prodlužovat? 


Vždycky bude lehčí vzít si čokoládu a sednout si k televizi, než jít cvičit a uvařit si pořádné jídlo. Ale právě proto byste měli začít co nejdřív, protože uvidíte sami, že za měsíc Vám to bude připadat úplně normální a bude Vám to dělat radost. Bude to vaše součást a najednou Vám bude připadat divné koupit si hambáče a kecnout k seriálu. 

Přestaňte se vymlouvat a přestaňte odkládat. Přestaňte o „tom“ jenom mluvit, přestaňte snít a plánovat. To Vám žádnou změnu nepřinese. Začněte jednat a začněte hned. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody!

Rada na závěr - nespěchejte, nedělejte velké kroky naráz, VYHNĚTE SE EXTRÉMNÍM ZMĚNÁM A ROZHODNUTÍM. Všechno má svůj čas a menší kroky a přijmutí nových návyků v menších dávkách je klíčem k trvalé změně. 

Buďte trpělivý a změny, které od svého rozhodnutí očekáváte, se dostaví. PAMATUJTE: úspěšní jsou ti, kteří se snaží, činí a vytrvají, nikoliv ti s „plnou hubou keců a skutek utek“.
Takže - odložte ty brambůrky, nazujte cvičky a šup, jděte třeba na procházku, do fitka, prostě protáhnout svá těla a ulevit mysli.

Žádné komentáře:

Okomentovat