středa 9. listopadu 2016

HLADOVÝ DEN


Hezké skoro poledne drazí a dobrou chuť, pokud zrovna obědváte.
Taky se Vám někdy stane, že se ráno probudíte a od té doby máte pořád hlad? I když se pořádně nasnídáte, nasvačíte, za půl hoďky po jídle už byste zase jedli? Nemluvím teď o chutích (ty já mám pořád), ale o regulérním pocitu hladu.

Mně se to stává poměrně často. Například dnes.
Dlouho jsem nerozuměla tomu, proč se mi to děje. Teď už vím, že v mém případě na to má vliv dlouhodobější špatný spánek či málo naspaných hodin, větší energetický výdaj předešlý den, odlehčenější jídelníček den před (např. viz můj „den na talíři“), nebo ranní běh na lačno (proto už na lačno nesportuju).

Normálně to řeším tak, že jím prostě o něco víc a častěji (avšak kvalitně). Stále se však snažím udržet kontrolu a nesklouznout k celodennímu cpaní se nesmysly. Pokud máte ten den naplánovaný nějaký pohyb, myslím, že navýšení příjmu není problém i v případě, že se snažíte hubnout. Jen pozor, abyste se na „hladový den“ nezačali vymlouvat a nenavyšovali energetický příjem každý druhý den.



Vzhledem k tomu, že já dnes žádnou pohybovou aktivitu v plánu nemám, snažím se hlad obelstít zeleninou mezi jídly (normálně jí moc nedám, tak mě aspoň hlad donutí), kávou (čaj u mě nefunguje), vitakávou s mlékem, vodou a trošku zkracuji pauzy mezi jídly. Určitě pomůže navýšit příjem bílkovin a vlákniny, které nás udržují déle syté.
Také pomáhá něčím se zabavit (jako třeba psaním děsně chytrých a životně důležitých příspěvků místo práce .

Žádné komentáře:

Okomentovat