neděle 27. listopadu 2016


"PRO SPORT NEJSI STAVĚNÁ"..


Za posledních 14 dní jsem od různých lidí několikrát slyšela věty typu "ty nejsi na crossfit/vzpírání anatomicky stavěná, máš takové a makové proporce, nemáš dispozice na tohle a tamto, atd.".

ANO, JÁ VÍM! Nemám po kom být sportovec. Nebyla jsem obdařena silou, vytrvalostí, rychlostí či výraznou obratností. Naopak, jsem silný alergik, exematik, mám hyperlordózu, vysoké dioptrie, kvůli kterým nesmím dělat silově náročné sporty (ještě, že zvedám muší váhy😀), mám příšerné postavení pánve a kyčlí, velký hrudník (rozumějte velká prsa, která jsem bohužel nikdy nechtěla😏), nízký tlak, pomalu nabírám svalovou hmotu (zato rychle tuk😆) atd. 
Ke sportu mě nikdy nikdo nevedl, ani mě v něm nikdy nikdo nepodporoval. Vlastně ani dnes nemůžu říct, že by tomu tak bylo, spíš naopak (má rodina se dodnes nesmířila s tím, že jsem zahodila veškeré vzdělání, opustila velmi dobrou pracovní pozici a začla se naplno věnovat sportu a trénování).

Ale víte co? JÁ NA TO KAŠLU! Protože ano, správné dispozice by mi spoustu věcí usnadnily a možná bych dělala pokroky rychleji, měla bych lepší výsledky, vypadala bych lépe a síla by mi nestoupala nahoru tak zoufale pomalu. Ale jen proto, že je nemám, neznamená, že se na vše vykašlu, přestanu si plnit sny, dělat to, co miluji, co mě naplňuje a PRO CO JSEM SE ROZHODLA CELÝM SVÝM SRDCEM.

Nejspíš ze mě nikdy nebude profi sportovec, nebudu vyhrávat závody, nebudu vyčnívat z davu extra formou a silou. Ale to neznamená, že se o to nebudu pokoušet. Protože jen já vím, jakou cestu už jsem ušla, jaké limity jsem už překonala, KOLIK "NIKDY" JSEM UŽ POKOŘILA a co všechno jsem zvládla proto, abych byla tam, kde dnes jsem.
Od holky, která neudělala ani jeden pánský klik, jsem se dostala k holce, která jich udělá 25 v kuse, zvládne dřep na jedné noze, shyb nadhmatem a dřepne svojí váhu. Od holky, která se neměla ráda a styděla se sama za sebe, jsem se posunula k holce, která si váží sama sebe.

Za ten rok a 8 měsíců, které uběhly od mé první návštěvy fitka, jsem udělala obrovský kus práce a je mi jedno, že někomu to jde lépe, rychleji, je dál něž já. 
Však já se tam také jednou dostanu, jen mi to bude trvat trošku déle a budu pro to muset udělat trošku více.

A i když mi nebyly dány skvělé sportovní dispozice, bylo mi dáno SILNÉ PŘESVĚDČENÍ, SNÍLKOVSTVÍ A ODHODLÁNÍ. Jsem dříč a nikdy nic nevzdám. A i když je mi téměř 31, mé tělo reaguje na tréninky dobře, nemám výrazné problémy s regenerací, docela rychle se učím nové věci, své tělo chápu dobře, dokážu vše poměrně rychle odkoukat, pochopit a zopakovat. Věkem a zkušenostmi mi byla dána i větší trpělivost a konzistence. A taky mé menší sklony k sebedestrukci jsou ve sportu poměrně ku prospěchu. 😊 Ke všemu mám velké štěstí na skvělé lidi, kteří mě obklopují, věří mi a fandí mi.😘 Takže není pravda, že jsem úplně nesportovně založená, jen má "síla" je prostě v na první pohled neviditelných věcech.

"AŤ UŽ SI ŘÍKÁTE, ŽE NĚCO NEDOKÁŽETE, NEBO DOKÁŽETE, POKAŽDÉ MÁTE PRAVDU." 

Takže, pokud i Vám někdo říká, že byste se měli na něco vykašlat jen proto, že jste k tomu nebyli stvořeni, neposlouchejte je. Pokud to, co děláte, milujete, naplňuje Vás to a chcete to opravdu dělat, dělejte to! VĚŘTE SOBĚ, SVÉMU SRDCI, SVÉMU ÚSUDKU. Nevzdávejte se, buďte trpělivý, pracujte na sobě tvrdě a konzistentně a věřte mi, že DOKÁŽETE VŠE, co si řeknete, že dokážete. 💜

Žádné komentáře:

Okomentovat